valet

Ja, vad ska man säga om valet då? Jag är väldigt besviken. Jag röstade på miljöpartiet, och ville inget hellre än att få en rödgrön regering. Mina personliga hjärtefrågor är miljön och djurrätt. Om de rödgröna hade vunnit hade pälsfarmarna antagligen lagts ner och vi hade fått en djuretisk ombudsman. Under denna mandatperiod kommer 4-5 miljoner minkar att födas upp under helt gräsliga förhållanden för att sedan dödas och bli pälsar. Får ont i hjärtat bara jag tänker på det. Jag vet att inte många bryr sig så mycket om djuren, men för mig har de lika mycket värde som vi och det är självklart att de kan känna lika mycket smärta. Sedan finns det såklart mycket annat som avgör att min röst ligger på de rödgröna.


Jag tror inte att alliansen bara har dåliga åsikter och kommer att göra dåliga förändringar i samhället, de har säkert mycket bra att komma med de också. Men på det stora hela hade jag hellre sett en rödgrön vinst.


Och SD? Ja sverige, detta är en demokrati där alla röster ska få komma till tals. Även sverigedemokraterna och deras väljare. Bara gilla läget.

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback