insider

Jag tycker att insider är typ det mest intressanta som går på tv just nu.
Onsdagkvällar 22.00

Dom tar alltid upp ämnen man reagerar och berörs av och alltid när programmet är slut har man lust att strypa nån (de idioter som varit med på programmet alltså). Visst det är väl ingen bra sak, men jag tycker det känns intressant och viktigt att lära oss om det samhälle vi lever i idag, att allting inte är så himla bra som i tror att det är. Och alltid är det superbra research inför varje program. Igår handlade det till största del om zigenar-familjen Grönfors i Haparanda som i 20 jäkla år har terroriserat sina grannar. Kasta sten på dem och skrika saker åt dem hör till vardagen. De har misshandlat en präst de bodde granne med. Huggit en annan i ryggen två gånger så att han nästan dog. Och en tredje slog dom i huvet med en yxa så att han fick allvarliga skallskador, tappade ett öga och hörseln på ena sidan. HELT SJUKT!
De har nu varit i domstolen och domen kommer den 12 dec. Med tanke på vårat förskräckligt dåliga rättsystem så lär de absolut inte få vad de förtjänar. Några år och lite böter kanske? Livstid om jag fick bestämma.

Det är sånna som dem som besannar mina fördomar mot zigenare. (JA JAG HAR FÖRDOMAR DOM ÄR ELAKA OCH HAR STORA KJOLAR FÖR ATT KUNNA SNO SAKER I!)
Förlåt, men jag tycker inte om det folkslaget.
Zigenare är faktiskt det enda folket jag har någonting emot. Drar säkert alla över en kam nu, men det är den bild jag fått av dem.


Klicka på länken nedan för att läsa mer om den förskräckliga familjen.
http://www.tv3.se/content/blogcategory/1604/1676/






Jag rekommenderar verkligen detta program! Jätteintressant.
Nu tog jag ju bara ett exempel med zigenarna, men pedofili och bedrägerier och annat hemskt är också saker som tas upp i programmet.


Kommentarer
Marre

Ursäkta mig men jag är ju faktiskt av zigenarblod! Rövanna ;)



Sedan måste jag få motargumentera här och säga att det inte är alltför bra att generalisera just för att dessa zigenare var idioter. Det är som att alla muslimer skulle hata västvärlden och vara terrorister.



Blogg: http://marregoeswild.blogg.se/
2008-11-27 @ 23:21:09
Anna

Haha förlåt marre!



Ja jag vet, men jag kan liksom inte låta bli, det är bara den allmäna bilden jag fått av dem. Jag tror ju visserligen inte att alla är så hemska som den där familjen :P



Blogg: http://blackwell.blogg.se/
2008-11-28 @ 09:26:12




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback